01 maj 2009

Första maj

Idag har vi solat, läst, sovit och fikat ute på vår gård. Så underbart skönt att kunna vara utomhus i solen!
Körsbärsträden vid gatan utanför vårt hus blommar för fullt. Jag tycker att det blev så fina bilder på de vita blommorna mot den klarblå himlen.




Jag passade på att ta en bild på vårt hus också. Ett av Mjölbys äldsta hus där byggmästare Herman Sköld bott. Enligt mina föräldrar har min moster varit hushållerska i huset och min farfar har burit isblock till byggmästarens kylskåp.

En liten vit blomma i gräsmattan på gården
Vi har köpt "baden-baden-stolar" för att kunna vara ute på gården och sola. Vi har provat stolarna i solen hela eftermiddagen. Nu är vi inte längre lika bleka som tidigare utan solen har tagit och vi är solbrända.
En liten detalj på en av stolarna

2 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilken härlig dag ni verkar haft! Jättefina bilder du tagit!
Vi har åkt karuseller så vi är alldeles bleka.....
Kram Maria

♥ Fyra årstider sa...

Vilket fint hus ni bor i.
Kram Lotta