02 maj 2009

Nässelsoppa och rabarberpaj

Det är nästan bara bilder på blommor i bloggen nuförtiden. Men, det är ju den årstiden nu. När vi kommit hem från Köpenhamn hoppas jag att jag kan visa lite annat än bara blommor.I dag har vi och Ar ätit nässelsoppa och rabarberpaj hos mina föräldrar. (Ad var med kompisar i Lkpg och kunde inte komma) Maten smakade vår, sol och natur - jättegott. Blommorna på bilden är från mina föräldrars trädgård.
Vi har köpt nytt olivträd idag. Nu har det kommit plats i krukan på balkongen i sällskap med lite timjan.


Ikväll kommer A och A hit på mat. Jag ska gå ner på gården och tvätta trädsgårdmöbeln för att vi ska kunna sitta ute och äta ikväll. Sedan en duk, lite ljuslyktor och snygg dukning. Det blir nog en hel del spring i trappan men det är det värt för att få sitta ute och äta.

Ar är vegetarian så nu vi ska fixa till lite veg. mat och sedan blir det rabarberpaj igen.

1 kommentar:

promenader på landet sa...

Hej och ha det så bra i Köpenhamn!Kul att du har träffat både dina barn och dina föräldrar i helgen! Vi hörs! Kramar Ia