17 maj 2009

Lite mer om Kivik

Jag tog många fina bilder i Kivik. Det här är en av de bästa, tror jag. Vi hade en kort promenad från hotellet till stranden. Havet var isande kallt och vinden från havet var kylig.
Här är vägen från hotellet mot havet. En nerförsbacke med underbara små hus intill.

Kiviks hotell - här bodde vi i fem dagar och fyra nätter.

Vi hade sol varje dag och därför kunde vi njuta av solen på hotellets altan. Vi hade mycket arbete i grupper och även individuellt, så då kunde vi lika gärna sitta ute och jobba i solen.

Hotellreceptionen - enkel, vacker och fyllde sin funktion. Hotellpersonalen utstrålade vänlighet mot oss.

Här är mitt rum. Då jag la mej på kvällen somnade jag uttröttad direkt. Det var intensiva dagar med bl.a. grupparbeten, personlighetstest (alla fick reda på sin psykologiska typ), träning på att ge feed-back, träning i konflikthantering, träning i att utföra "det svåra samtalet". Vår kursledare undervisade oss i ämnen som t.ex. kommunikation, budbäreri, konflikthanteringsstrategi, engagemang på arbetsplatsen, underdog/topdog, gruppers utveckling, olika typer av ledarskap m.m. Jag har lärt mej massor som jag kommer att ha nytta av både på jobbet och som vanlig människa. Jag kommer att skriva mer i bloggen om mina dagar i Kivik.

1 kommentar:

promenader på landet sa...

Vilket paradis du har varit i otroligt vackert! Kram Ia