17 augusti 2009

Tiden läker

Idag har sambo J fått tag i sin bankkvinna som ska återkomma med besked i veckan. Det är helt olika förutsättningar för lån till nytt hus jämfört med lån till gammalt hus med stort renoveringsbehov. I den här eventuellt köpa-hus-processen får man träna tålamod, nästan mer än vad man klarar av.

I em var jag på ett möte som inte krävde speciellt mycket engagemang eller aktivitet från mej. Jag flummade bort lite och funderade över hur mitt liv var för ett år sedan. För ett år sedan var jag:

  • stressad över mitt nya liv och över mitt jobb
  • orolig för hur mina "nära och kära" skulle hantera mej efter skilsmässan
  • vilsen i min nya roller

Nu kan jag konstatera att allt känns mycket bättre. Är inte stressad. Jag har vant mej med både jobb och mitt nya liv. Mina "nära och kära" har hanterat mej på olika sätt och jag accepterar att det är som det är. Jag mår bra!

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Jag blir så glad av att läsa hur du mår..du tänker så klokt!
Kram Lotta