08 februari 2021

Ett bättre telezoom


Är väldigt sugen på att köpa ett nytt telezoom-objektiv och jag har funderat på det några månader nu. Det telezoom-objektiv som jag har idag är enklare och billigare med en bildkvalitet som jag inte är riktigt nöjd med. Det zoomar in bra men det blir ingen bra skärpa i bilden. 
Med detta objektiv blir bilderna skarpare i hela zoom-området och kostar lite mer förstås. Nu läser jag recensioner, kollar på prisjakt och funderar på om det verkligen är värt pengarna. Jag ältar hit och dit, fram och tillbaka, jag lägger inga pengar på utlandsresor eller lyxprylar, foto är min hobby och det är OK att det får kosta lite, jag kommer ångra mej om jag inte köper det, osv. Innan februari är slut ska jag bestämma mig... 
Bilden har jag lånat från Canon

Inga kommentarer: