06 februari 2021

Vinter, sol och snö

Efter långfrukost i sängen slog jag in Lo:s födelsedagspresenter. Hon fyller två år på onsdag. Jag vet inte riktigt när vi kan ses och fira Lo, det beror på hur det utvecklar sig med pandemin och vaccin. Hoppas att vi kan ses snart, jag längtar... varje dag... efter dem alla fyra 💙
Sedan tänkte jag slänga ut tulpanerna som börjat vissna men såg den här maffiga skönheten i solljus på köksbordet. De får vara kvar ett tag till. Sedan stavgång i Carlslundsrundan, skönt och härligt!
När vi satt på altanen och åt vår lunch kom en hungrig hackspett. Den gillar mina hemgjorda "fågelmuffins". 
I eftermiddag gick jag en promenad på "vidderna" här i Carlslund. Såg 10 rådjur, ett gäng kanadagäss som flög söderut samt en hare. Det var fantastiskt vackert med solsken över snön.
Efter en timmes promenad var solen på väg ner bakom träden. Vackert med träden framför solen och glittrande snön framför.

Det var härligt att stå här i solen på vidderna i snön =)

Jag hade en superfin och härlig naturupplevelse. Helt fantastiskt att det finns så mycket fin natur som vi får vistas i, alldeles gratis är det också.
Efter en stunds väntan gick solen ned. Jag tog en sista bild innan jag började vandringen hemåt.

Hoppas att du också har haft en fin lördag!

Inga kommentarer: