12 februari 2021

Snart Göteborg =)

Så härligt och mysigt med fredag och färdigjobbat för denna veckan! 

I eftermiddag ringde Arwid via videosamtal, pratade med både Arwid och Lo som var ute på promenad i fina vädret. Jag är så glad för att jag snart är i "resbart skick", jag åker till Göteborg och hälsar på vecka 11. 

Eftersom jag är personal som vaccinerar mot Covid-19 har jag i veckan fått min första dos vaccin, enligt gällande riktlinjer. Om tre veckor får jag andra dosen och två veckor senare tar jag alltså bussen till Göteborg =) Glad för att jag kan resa och glad för att jag är vaccinerad. Jag hoppas att så många som möjligt tackar ja till erbjudande om vaccin. Vi måste tillsammans bromsa smitt-spridningen, minska dödligheten och ta oss ur den här påtvingade isoleringen. Vi måste tänka på varandra! Det är många som blir svårt sjuka, långtidssjuka och alldeles för många som dör. Alldeles för många som mår fruktansvärt dåligt av att vara isolerade från sina nära och kära. Jag tänker också på all personal i sjukvården som vårdar Covid-sjuka, de som inte fick sina fyra semesterveckor i somras, som har slitsamma arbetspass varje dag sedan ett år tillbaka. Våra ständigt växande vårdköer. Ja, det finns många fördelar med vaccinet, inte bara för mig själv utan för oss alla. Naturligtvis har vi förståelse för de som tackar nej, att vaccinera sig är frivilligt men... jag hoppas att de flesta av oss tackar ja. 

Inga kommentarer: