17 februari 2021

Ledig och fri

Hann ta en bild på fina soluppgången i morse innan jag satte mig i bilen och körde till jobbet. Nu är det färdigjobbat för den här veckan och ledigt i sex dagar igen. Det är obeskrivligt skönt att jobba deltid, så värdefullt med lediga dagar, att ha tid att leva och göra vad jag vill. Nu vill jag vara utomhus så mycket som möjligt, motionera och fixa med lite av varje här hemma. Ska ta hand om Bokashi-komposten och försöka gräva ner den i någon av odlingslådorna. Hoppas också kunna boka min Göteborgsresa i vecka 11 snart men inga bussresor med Bus4you finns bokningsbara ännu, kanske får jag åka tåg i stället, med byte i Hallsberg...

Är tacksam över att jag bestämt mig för att arbeta deltid. Det innebär samtidigt att jag tackar nej till heltidslön och tackar ja till mer frihet och ett lugnare liv med mer livskvalitet, det är mitt val. Jag hinner varva ned och ta hand om mig själv i stället för heltidsarbete med allt vad det innebär...

Inga kommentarer: