08 maj 2021

Härlig och aktiv dag i solen

Idag på förmiddagen gick jag långpromenad med vännen Maria. Vi utgick från hennes hem idag och vi gick på stigar i skogen, på grusvägar och på asfalt. En härlig varierande promenad i solsken =) Dagens bild är tagen hemma hos Maria.

Efter lunch satt jag i solstolen med en kopp te, jag sov en liten stund också, skönt. Resten av dagen en härlig trädgårdsdag. Jag har satt potatis i en av odlingslådorna, i stället för fiberduk har vi ett genomskinligt lock ovanpå. Har också börjat gräva ur en av våra kompostbehållare, gräver ned komposten i odlingslådorna sedan. Den här säsongen har jag gett mej sjutton på att vi ska få fina stora rabarber. Jag har vid flera tillfällen vattnat med utspädd Bokashi-vätska, jag har grävt ned Bokashi-kompost omkring dem och idag fick de ko- och hönsgödsel. 

Sambo Jens har klippt rosorna i framsiderabatten. Rosorna där ser ovanligt pigga ut i år.

Det blev många steg och aktivitetsminuter idag, härligt att vara utomhus hela dagen och röra på kroppen. Ikväll åt vi Jens Caesar-sallad, god och helt perfekt...

En härlig och aktiv dag!

Inga kommentarer: