30 maj 2021

Sista helgen i maj 2021

I fredags kväll gick jag en promenad till gläntan i skogen där det växer mängder av liljekonvaljer. Plockade en stor bukett som jag satte i fyra vaser här hemma. 
Igår åkte jag till vännen Maria och vi gick en lång och härlig motionspromenad. Maria tar bild på ett vildäppelträd (eller är det kanske ett körsbärsträd?). Det är som allra vackrast ute nu! Alla olika nyanser av grönt, allt fint som blommar och doftar. En härlig tid!
Efter promenaden satt vi på Marias altan, drack vatten och återställde vätskebalansen. Jag beundrade hennes häftiga mörkt röda tulpaner.

Igår eftermiddag var det trädgårdsdag igen. Jag planterade små Ranunkelknölar som hade legat i blöt ett dygn. Planterade dem i norr-rabatten intill vår Rhododendron. 

Idag gick jag min långa stavgångsrunda. Därefter en ganska lugn dag. Har pratat med Arwid och Adam som grattade på Mors Dag. Pratade även med Lo eftersom Arwid ringde via videosamtal. 
Ikväll tog jag tag i stickningen igen och nu går det bra, satt ute på altanen och stickade. Det tog lite tid att komma tillbaka till mina gamla stick-kunskaper. Jag övar upp mej med att sticka en liten grå filt på rundsticka av trä. De första 14 varven är s.k. pärlstickning.
Ikväll en fotorunda i trädgården. Det är så fina kvällar nu, vill helst inte gå in. Förra året blåste vår Löjtnantshjärta sönder men i år växer den och blommar så fint.
Våra mörkt röda tulpaner har börjat blomma nu, nästan likadana som Maria har.

Det var lite rapport från min helg =) Hoppas att ni också haft en fin och härlig helg!

Inga kommentarer: