03 maj 2021

Valborg och Första maj i Göteborg

Nu är jag hemma igen, fylld av glädje, kärlek och energi. Vilka fantastiskt fina dagar jag har haft i Göteborg! I torsdags, efter fyra timmars tågresa, med byte i Hallsberg, anlände jag till Göteborg kl. 16.00. Arwid kom i bilen och hämtade mej. Vi åkte hem till Arwid, Lotta och Lo. Så mysigt att vara där igen! Lo och jag började leka direkt. På kvällen efter maten, när Lotta nattade Lo gick Arwid och jag en kvällspromenad. Vi såg bl.a. fin solnedgång på utsiktsplatsen Brunkebergsgatan.
Många vackra körsbärsträd som blommade. En härlig kvällspromenad tillsammans med Arwid!
Arwid tar bilder på de fina körsbärsträden som blommar med snövita blommor.

Adam har pianokurs på torsdagskvällar, han anslöt därför till oss övriga fredag eftermiddag.

På fredagen jobbade både Arwid och Lotta, jag hade hand om Lo hela dagen och det gick väldigt bra. Efter frukost gick vi till lekplatsen, gungade, grävde i sandlådan, åkte rutschbana, Lo träffade sin kompis Joar med pappa, sedan hem och äta lunch. Efter lunch var det dags för Lo att sova en stund. Det gick bra att "natta" med hjälp av saga och godnattvisa. Sedan passade jag på att dricka kaffe och läsa dagens GP. På eftermiddagen gick vi en promenad till lekplatsen igen och då kom Adam dit direkt efter jobbet =) Och när vi kom hem igen hade både Arwid och Lotta kommit hem. På kvällen åt vi middag tillsammans och efter maten kvällspromenad med både Arwid och Adam. 
Vi gick en promenad till Redbergsparken bl.a. Här i Göteborg hade träden börjat grönska.
Vilken underbart fin vårkväll på Valborgsmässoafton. Härlig promenad tillsammans med Arwid och Adam.

På lördagen hade Arwid och Lotta lite egentid tillsammans på Hagabadet. Jag gick med Lo till lekplatsen på Landerigatan. Adam kom till mej och Lo på lekplatsen lite senare. Efter lekplatslek, lunch, sova middag och mellis gick Adam och jag med Lo till Trädgårdsföreningen. Där mötte vi Arwid och Lotta. Vi njöt av eget fika i solen och sedan ville Lo till lekplatsen där. Framåt sen eftermiddag vandrade vi alla tillbaka hem till Arwid, Lotta och Lo. Vi åt middag tillsammans och hade en mysig lördagskväll.
Igår förmiddag gick Lotta och jag med Lo till en lekplats på en höjd med fin utsikt. Kul att åka rutschbana igen =)
Här är vi på väg hemåt igen, dags för lunch och sedan dags för Lo att sova en timma.
Igår eftermiddag, innan det var dags för mej att åka hemåt, gick vi till lekplatsen i Gubberoparken. Här ska Lo åka i den stora och höga rutschbanan.
Här åker Lo i den lilla rutschbanan. Sedan var det dags för mej att säga Tack för en underbart fin och mysig helg! Adam cyklade hem till sej och Arwid skjutsade mej till bussen.
Bussen avgick 17.30 och kl. 20.55 var jag hemma. Väldigt bekvämt och bra att åka buss hem, inga byten, fina breda säten, ingen person bredvid.
Här har vi precis passerat Huskvarna, en timmas resa kvar. Hemma i Mjölby kom Jens och mötte mej.

Inga kommentarer: