13 maj 2021

Kristi Himmelfärdsdag 2021

Jo, jag vaknade med ett något friskare huvud i morse, efter c:a 12 timmars migrän-sömn. En fantastisk vacker morgon och vi hade frukost-premiär utomhus på altanen i solen. Härligt!
Jag grävde ur all kompost idag på förmiddagen och la det i odlingslådor och norr-rabatt. Sedan har jag sått allt, satt lök och täckt med fiberduk. 
Tomat- och chiliplantorna fick vara ute i skuggan idag på förmiddagen. Jag tog in dem när det började blåsa.
Efter lunch kände jag att det var färdigjobbat i trädgården för idag. Jag tog en välbehövlig dusch och sedan sov jag en halvtimma. Skönt!
Ikväll satt vi i solen i solstolarna och åt vår middag. Hamburgare utan bröd, färskpotatis, grekisk sallad och tsatiki. Gott!
Efter maten tog jag bilder på blommorna i våra rabatter i fint och behagligt kvällsljus. Då kom katten Sara och ville vara med =) Sara är ganska gammal nu, c:a 13 år. I vintras verkade hon sjuk och trött på livet men nu är hon mycket piggare igen och något mer aktiv.
Härligt med alla blommor och allt som är gång i rabatterna nu. Här är tulpaner med riddarsporre i bakgrunden.

En fin, solig och härlig Kristi Himmelfärdsdag idag trots ett huvud som inte är helt OK...

Inga kommentarer: