18 maj 2021

Morgonsol

Härligt att vakna i solsken i morse! Eftersom vi har hantverkare i huset var vi uppe tidigt. Jag gick en runda i trädgården före frukost. Framside-rabatten är i skugga på morgonen, allt var fuktigt efter gårdagens regn.
Norr-rabatten flödar i sol tidig morgon. Man kan riktigt se hur tulpanerna njuter i solen denna kyliga morgon.
Även dessa tulpaner njuter av morgon-solen i norr-rabatten. Tulpanerna ser ut att trivas ovanligt bra den här våren. 
Jordgubbs-plantorna har fått lite gräs-klipp omkring sig. Vår robot-klippare är ur funktion för tillfället därför har jag klippt med den gamla gräsklipparen och det blev mängder av gräsklipp. Har läst att gräsklipp är bra för jordgubbar. Håller fukt och tillför näring. Även jordgubbsplantorna var fuktiga i morse, med droppar kvar efter allt regn igår.
Idag har det fogats i badrummet, det tog c:a 5 - 6 timmar och luktade ättika men fint blev det.
Kakel-killen Robin föreslog att vi skulle ha en ljust grå fog. Han sa att den är vanligast, 95% väljer den.
Kul att dokumentera badrumsrenoveringen, tycker vi. Kanske inte så kul för er som här som hälsar på här. Men... i min blogg skriver jag om det som händer i mitt liv och det jag känner för att skriva om.

Ha en fortsatt fin vecka allesammans!

Inga kommentarer: