12 februari 2022

Aren runt

Idag kände jag för motionsrunda i andra omgivningar än här hemma, blir lite uttråkad av att gå i samma fotspår. Tog bilen till Naturreservatet Västra Hargs lövskogar och tänkte först gå i motionsspåret där, men följde i stället vandringsleden "Aren runt". Där hade jag aldrig gått tidigare men enkelt att bara att följa pilar och orange markering. Gick på skogsvägar och stigar i hagar, passerade ett litet fint vattenfall med en porlande bäck. Vackert!
Här rinner bäcken under isen. Väldigt kul och lite spännande att ge sig iväg på nya stigar, alldeles ensam. Härligt att vandra i vacker natur i vårsolen.


Det blåste isande kalla vindar men där jag gick var det mest lä. Vandringsleden gick genom vackra hagar...

... och även spångad led över sankmarken intill sjön Aren. Fascineras av hur välordnade och framkomliga vandringslederna är. Det var enkelt att hitta och följa den oranga markeringen.
Här har vi den lilla sjön Aren, satt på en bänk här och lyssnade på isen som "sjöng". När man gått vandringsleden "Aren runt" kommer man ut på motionsspåret, där jag gått tidigare. Det blev en lagom lång motionsrunda, nästa gång tar jag med mig Jens och lite matsäck ;)
Nu står Jens i köket och tillagar kvällens middag, rotfrukts-ragu.
Ha en fin lördagkväll allesammans!

Inga kommentarer: