27 februari 2022

Vår i luften

Nu har gästrummet blivit så här fint hemma hos Arwid, Lotta och Lo. Väggarna målade, nylagt golv och en liten fin skrivbordshörna. Mattan är lite hal, sa Lo när vi pratade tidigare idag. Här ska jag bo några dygn nästa vecka, efter Göteborgshelgen hos Adam.
Pratade i telefonen nyss med Adam, han berättade att han varit på Allergimottagningen i veckan och gjort provokation med mandel och det hade gått bra =) Först en liten bit mandel under läppen, sedan tugga lite och spotta ut, sedan tugga och svälja, två mandlar hade han ätit och sedan suttit i väntrummet 40 min. Det är inte helt fritt fram med mandel ännu, han ska äta lite mandel hemma i små mängder men får inte vara ensam då han testar. Han får passa på att äta lite mandel när jag hälsar på i helgen. Ev. kommer han att få testa hasselnöt också framöver om allergi-läkaren anser det lämpligt.  

Vilken underbart fin helg vi har haft med så mycket sol och vår i luften. Var ute nästan hela dagen igår, underbart. Idag gick jag promenad med vännen Maria på förmiddagen. Jens och jag åt vår lunch ute. Åkte sedan till Mio, köpte två nya dörrmattor där och utnyttjade rabatt-checken på 300 kr. När jag kom hem var jag ute i trädgården, klippte bort ledsna höstväxter i krukor, satt i solen en stund. Nu har jag landat i soffan, bloggar och lysnnar på "Augustine". Jens sitter och målar födelsedagspresent till ett av barnbarnen som fyller år snart.
I morgon och på tisdag är jag ledig, jobbar onsdag - torsdag, på fredag tar jag bussen till Adam i Göteborg. 
Bilden på snödropparna skickade Arwid för några dagar sedan, spännande för dem att se vad som kommer upp i trädgården.
Känner mig tacksam över att få uppleva ännu en vår, en ny odlingssäsong, mitt liv och vårt hem, att snart träffa Adam, Arwid, Lotta och Lo, att resa bort och att komma hem. Ja listan över allt att vara tacksam för kan göras lång. Tack! 

Inga kommentarer: