25 februari 2022

Redan fredag

Redan fredag igen=) Gick lång stavgångsrunda idag, träffade trevliga människor, stannade länge och pratade. Efter promenad lunch i solstolarna på altanen, sol men ganska kalla vindar. Skönt ändå att ute-säsongen har börjat.

Förutom mina gå-stavar har jag inga träningsredskap men häromdagen klickade jag hem ett slags träningsredskap. Det kostade nästan ingenting, kommer att levereras direkt till brevlådan, kan användas närsomhelst och varsomhelst, både inne och ute, det aktiverar nästan alla muskler i kroppen, tränar koordination och balans, träningseffekten kan jämföras med ett löp-pass och det är vansinnigt roligt. Kanske kan ni gissa?

Har börjat läsa boken "Dottern" som är en uppföljare till "Sveas son" skriven av Lena Andersson. Jag gillar de här böckerna, känner igen mig på något sätt, speciellt med dottern Elsa. När Elsa är liten är hon på daghemmet, hon upplevs lite annorlunda av "fröknarna" som beskriver henne som lite försiktig och aktsam. "Elsa är lite ovanlig på det sättet att det är som om hon ser rakt in i andra människor och förstår vad de tänker, men använder det inte mot dem, och inte heller mot sig själv." Har aldrig tidigare läst en bok där författaren skriver så välformulerat, intressant och allvarligt humoristiskt.

Ikväll äter vi enkelt, det blir "plock-mat" med lite chark, bröd, ost, avocado, oliver, körsbärstomater bl.a. 

Ha en fin helg allesammans! Ta hand om Er själva och varandra, sprid ljus och kärlek, speciellt nu i denna galna tid.

Kram till Er alla från bloggerskan! 

Inga kommentarer: