21 februari 2022

Resan närmar sig

Börjar känna nu att min efterlängtade Göteborgsresa närmar sig. Nästa fredag kl. 11.45 bär det av, högst upp längst fram, i singelsäte, i två-våningsbuss. På kvällen blir det säkert middag i Adams fina och mysiga kök.
Ska bo hos och vara tillsammans med Adam fredag till söndag. Vi har inte riktigt bestämt än vad vi ska göra, kanske blir det ett besök på Världskulturmuséet en av dagarna. Vill gärna se också var Adam jobbar, kanske en tur till Haga, Kronhuset/Kronhusbodarna och några mysiga lunchställe. Ja det finns mycket att se och uppleva i storstaden Göteborg.

På söndagen ansluter Arwid, Lotta och Lo i Göteborg och då gör vi något tillsammans allihop. Sedan åker jag med Arwid, Lotta och Lo hem till dem i "Läjet". Hade först tänkt stanna i Göteborg till måndagen och sedan åka hem men det blev ändrade planer, resan förlängs några dagar =)
Ska bli kul och mysigt att vara tillsammans med Lo och familjen i härliga huset. 
Gästrummets väggar har målats sedan jag var där senast. Ska bli mysigt att sova här några nätter. Vet inte riktigt när jag åker hemåt, har köpt ombokningsbar buss-resa som tur är, vi får se hur det blir.
Kanske kan det bli några promenader till havet. Arwid vill också att vi besöker trädgårdsbutiker för att inhandla det som behövs till deras trädgård inför odlingssäsongen bl.a. 
Det känns väldigt bra att ha den här resan att se fram emot och att det är så snart.
Började dagen idag med ett yogapass, kände inte för promenad i snöstormen. Har rensat ut bilder i min dator och tagit bort c:a 850 bilder. Ja, det är ungefär vad jag har gjort idag ;) I morgon eftermiddag ska vi hälsa på mor Vera, sedan har jag jobb-dagar onsdag och torsdag, det ska bli kul.

Inga kommentarer: