07 februari 2022

Idag kom sofforna

Idag på förmiddagen kom sofforna, äntligen. Vi var på Norrgavel i Lammhult omkring 20 juli och beställde sofforna, idag 7 februari är de på plats. På grund av pandemin (antar jag) har det varit lång leveranstid.
 
Nu är det två soffor som står mitt emot varandra. Förut, när vi hade hörnsoffan skymde den fönster och ljusinsläpp. Nu känns det ljusare och gladare i vardagsrummet.
Sofftyget på rygg- och sido-kuddar heter Chelsea Aquamarine och på stora sittkudden Chelsea Ocean. Är förtjust i den lite havs-blå-gröna nyansen som även finns i mattan, pläd, lampa och lilla vasen på bordet. 
Jamen här ska vi säkert trivas =) men inget baltande med rödvin eller choklad i sofforna ;) 

(Att balta är kanske ett typisk östgötskt ord?)

Den här bilden har jag tänkt att skicka till Lo, som vykort,  på hennes födelsedag i veckan. Det är alla dockorna vi lekte med när hon var här. Grisen till höger ser kanske förskräcklig ut men den är ganska söt ändå och har tre små söta griskultingar i magen. Kommer inte riktigt ihåg var den kommer ifrån, kanske en vinst från Liseberg? Docka nr 3 från vänster lekte jag med när jag var liten, och även den lilla mörka dockan i blårutig klänning. Killen i rånarluva har Adam gjort i slöjden på mellanstadiet. Waldorfdockorna fick Arwid och Adam när de var små. De är välbevarade eftersom det inte har lekts så mycket dem.
I morgon och på onsdag är det jobbardagar igen. Då bär det av mot Boxholm och vaccinationer mot Covid. Fick mail från chefen där idag, hon vill gärna ha mej i Vårdcentrals-verksamheten som sjuksköterska i sommar men det ska jag tacka nej till. Har också fått mail från min gamla arbetsplats om att komma dit och vaccinera, tackade ja till ett fyra-timmars arbetspass där i mitten av mars.

Inga kommentarer: