11 februari 2022

Vårsol

Idag har jag varit och shoppat lite i vår lilla stad. Jag behövde nya jeans och köpte ett par i butiken Metz, köpte tre nagellack på Kicks, hämtade paket ICA och kollade läget på kyrkogården. Dagens bilder förutom jeans-bilden är från kyrkogårdsbesöket. 

I butiken Metz finns inte  jättemånga jeansmodellar att välja på. Jag vill ha bra kvalitet och förstås en jeansmodell som jag tycker om, sitter bra och känns bekväm. Valet föll på denna, Como från Tommy Hilfiger. Bilden är lånad HÄR

Var som sagt på kyrkogården, kollade att allt såg bra ut på gravplatsen och det gjorde det. Intill gravplatsen växer det här fantastiskt vackra gräset som reflekterar solljuset så fint.
Bilderna är tagna med kameran i mobilen, önskar att jag hade haft med mej finkamernan men det hade jag inte så dessa bilder får duga ;) Så ljuvligt med solen, ljuset och ingen blåst idag.
Igår kväll träffade jag några av mina tidigare jobbarkompisar hemma hos en av dem. Det var så fint ordnat med god mat och dryck i ett fint och mysigt hem med trevlig, harmonisk stämning. Trevligt och kul att träffas förstås. Kul med mycket prat också, mest prat blev det om min gamla arbetsplats där de övriga fortfarande jobbar kvar. Jag skriver inget mer om min gamla arbetsplats eller vad vi pratade om.
Nu har Jens och jag suttit ute på altanen och ätit lunch. Sedan åkte Jens iväg för att fixa några ärenden. Jag gjorde mig en kopp te och gick ut på altanen igen =) Härligt att kunna sitta ute, älskar vårsolen, den gör underverk med både kropp och själ.
Nu ska jag städa...
Önskar er alla en fin och mysig helg! Ta hand om er, var rädda om er och varandra! Livet är kort och skört, allt kan förändras på bråkdelen av en sekund. Att leva här och nu är det bästa vi kan göra!
Kram till er alla från bloggerskan  

Inga kommentarer: