13 februari 2022

Soff-söndag

Efter promenaden igår kändes det som jag höll på att bli sjuk med en hemsk huvudvärk och trötthet, men i morse när jag vaknade mådde jag OK så troligen var det "bara" migrän. Började dagen idag med yoga, sedan frukost i sängen. Låg kvar i sängen och läste ut boken "Sveas son". Boken handlar om en svensk nittonhundratalsmänniska i det svenska folkhemmet, låter kanske väldigt knaster-torrt och tråkigt men skrivet så humoristiskt, välformulerat och intressant av Lena Andersson, den är bland det bästa jag läst.

När jag läste bok kollade Jens i "paddan" och fördjupade sig i alla olika val av kök inför vår köksrenovering. Just nu tror vi att Ballingslövs Line skulle passa bra. Vi har bokat möte i butiken på tisdag så nu kan man säga att vi är på gång.

Har pratat med Arwid och Adam idag =) Mina resplaner för Göteborgs-resan har ändrats och förlängts, när jag varit hos Adam åker jag vidare till Arwid, Lotta och Lo och stannar där några dagar. Får boka om buss-resan  hem till ett senare tillfälle =) Jag har inte bokat upp mej på jobb den veckan så jag kan göra precis som jag vill =)

Har gjort en sats fröknäcke idag som är i ugnen nu, Jens mäter och räknar på köket inför mötet med Ballingslöv på tisdag. 

Det blev några bilder från soff-hörnan idag. Trivs med nya sofforna, sitter gärna här och läser, bloggar och myser. Katten Ulla ser också ut att trivas!

Ha en fortsatt fin söndag!

Inga kommentarer: