06 februari 2022

Glad farmor =)

Har haft Arwid, Lotta och Lo här på besök sedan i onsdags eftermiddag, idag på förmiddagen åkte de hemåt igen. Det har förstås varit härliga, roliga, glada och superfina dagar =) Så kul att vara tillsammans. I torsdags hade jag en jobbdag men då var Lotta och Lo i Linköping hos Lottas föräldrar, Lottas pappa fyllde år den dagen, Arwid var hemma hos oss och jobbade.
 
Vi har varit ute på lekplatsen utanför oss varje dag och vi har lekt en massa inomhus. 

Lite vila är skönt och nödvändigt, både barn och föräldrar kan bli lite trötta ibland. Mysigt att gunga med pappa Arwid. 
Vi har verkligen nytta av lekplatsen när Lo hälsar på.
Efter vila är det full fart igen. Härligt att stå upp i gungan med hög fart.
Ni får ursäkta bildkvalitén, alla bilderna är tagna med kameran i min mobiltelefon, hade inte lust att släpa omkring på finkameran.
Även om det var lite kyliga vindar ute var det så skönt att vara ute. Mysigt och kul att gunga!
Nallebjörnen Britta hade tur som fick följa med ut och gunga. 
När vi var inne ville Lo leka med dockorna som jag har här hemma. Vi lekte att vi lämnade och hämtade dockorna på förskolan, ibland var de lite "kinkiga" när de skulle lämnas, ibland var dockorna sjuka och hade kräksjukan. Vi har målat, ritat, sjungit och lekt en massa som Lo har kommit på själv. Det har varit så roligt, vilken glädje att vara tillsammans med Lo och hennes föräldrar. 
I fredags var jag själv med Lo ute på lekplatsen, Arwid behövde jobba lite och Lotta var kvar inne och hade lite egentid en stund. Lo hittade på vad vi skulle leka ute på lekplatsen. Här bakas det tårta!
Det var kyliga vindar och mulet men... det finns inget dåligt väder. Tror vi var ute och lekte i ett par timmar. Jag frågade Lo om hon frös och ville gå in, men då sa hon att hon tycker om att vara ute. Jag tycker också om att vara ute =) 
Lo är väldigt bra på att hitta på lekar, både inne och ute. Jag behövde inte komma på vad vi skulle göra det var Lo som hittade på vad vi skulle leka.
Tiden går fort när man har roligt och idag var det dags för den här lilla tjejen och hennes föräldrar att åka hem igen. Lo var lite ledsen när de åkte, hon ville att farmor skulle följa med i bilen. Jag blev ledsen när jag såg att Lo var ledsen. När de hade åkt klädde jag på mig träningskläderna och gick en stavgångsrunda, gick in i skogen och satte mig på en mossig sten och lät alla känslor få "pysa ut". Kände mig så jätte-glad för dagarna med Lo men tråkigt förstås när de åker och när Lo var ledsen. Samtidigt så roligt att hon tycker om sin farmor. Det blev lite berg-och-dalbana med alla känslor på en och samma gång. 
Det har varit jättefina, roliga dagar tillsammans. Sambo Jens sa till mej idag att jag ser så glad ut när jag är tillsammans med Lo. Ja, jag känner mej verkligen glad, hela tiden =) Jag älskar att vara farmor =) och mamma.
Snart ses vi igen! När jag är i Göteborg och hälsar på Adam kommer Arwid, Lotta och Lo dit en av dagarna. Ser fram mot att vara tillsammans igen.
Att få vara tillsammans med familjen, att känna gemenskap, ha roligt tillsammans, prata och bara vara är det finaste som finns. Gemenskap och glädje... med de som betyder allra mest. 

Inga kommentarer: