23 februari 2022

Besök, promenad och kul på jobbet =)

Igår eftermiddag var Jens och jag hos mamma Vera och hälsade på. Vi hade med oss kaffe, jag hade bakat godaste choklad-kladdkakan som vi åt med grädde och hallon till. Hon blev väldigt glad för besöket och det goda fikat. Vi satt och pratade, fikade, tittade i foto-album, pratade gamla minnen och mamma Vera sjöng lite. Hon verkar trivas och har det bra, mycket gladare nu jmf med tidigare när hon bodde på Trygghetsboendet.
Efter besöket hos mamma Vera gick jag långpromenad med vännen Maria. Skön promenad, jättekul med trevligt sällskap och mycket prat. Promenaden avslutades med var sitt glas vatten hemma hos oss. Maria fick låna rensband och vaskrensare (träskaft med gummipropp) av oss, hoppas att det löser problemet.
Idag har jag haft en rolig jobbdag =) På förmiddagen var jag och kollega på ett boende och vaccinerade c:a 40 personer. Vi fick skjuts både dit och tillbaka av världens bästa vaccin-samordnare. Allt strukturerat och välordnat dessutom trevligt och väldigt roligt.
Bilden ovan är tagen 2016, utflykt med mamma Vera till Viby Handelsträdgård  

Inga kommentarer: