11 mars 2022

Göteborg söndag

I söndags morse gick jag upp och gjorde morgonkaffe i Adams kök. Tog en dusch och sedan åt vi frukost. Efter frukost läste vi söndagens GP, tog det lugnt och jag packade ihop mina saker.
Vid 10-tiden gick vi hemifrån Adam och tog spårvagnen in till Korsvägen. Vi hade bestämt att träffa Arwid, Lotta och Lo på Universeum kl. 10.30.

Jättekul att vara på Universeum tillsammans, mycket att se och uppleva. Vacker och annorlunda röd fågel till vänster i bilden ovan.
Här är vi i Regnskogen, 25 grader varmt och droppande fukt. 
Kul att gå omkring på Universeum, roligt för både barn och vuxna

Men kolla här, så söta, båda två! På Universeum fanns en utställning om rymden, månen och austronauter.

Efter Universeum åt vi lunch alla fem på "Heaven 23" Gothia Towers. Skönt att vila benen och samtidigt äta god lunch.
Lo fick köttbullar med potatismos, Arwid, Lotta och jag åt fisk, Adam åt kött. Arwid har börjat äta lite fisk ibland numera.

Efter lunch åkte vi alla hem till Adam på eftermiddagsfika, kaffe och den goda chokladkladdkakan. Framåt sen eftermiddag åkte vi hem till Arwid, Lotta och Lo (Adam var kvar hemma hos sig).

Igår kväll somnade jag tidigt, är hemma och tar det lugnt idag, packar upp och tvättar.
Bilden på tibast och snödroppar är från Arwid och Lottas trädgård. Tibast får giftiga bär tyvärr, ska grävas upp och tas bort. Våren hade kommit lite längre där hos dem.

I nästa inlägg kommer bilder från dagarna i Träslövsläge.

Inga kommentarer: