21 mars 2022

Utflykt till Grafitgrå och vattenfall

När jag slutade jobba på VC Mantorp fick jag bl.a ett presentkort på 1000 kr i butiken Grafitgrå. Man kan ju handla i deras webb-shop men jag ville åka till den fysiska butiken i Kaxholmen utanför Huskvarna för att kunna se och känna på produkterna.
Idag på förmiddagen satte vi oss i bilen och körde c:a 8 mil till butiken Grafitgrå. Butiken beskrivs som en upplevelseplats med inredning, mode och café. Länk till butikens hemsida HÄR
En fin och härlig butik med mycket vackra saker och kläder. På hemsidan skriver man att produkterna är formgivna med stor omtanke och med ett budskap om kärlek och hopp.
Det var inte alls svårt att shoppa och använda summan på presentkortet ;) Köpte två prydnadskuddar till sovrummet och två T-shirt.  
Efter shoppandet åt vi lunch i butikens café. Vi åt flatbread med lufttorkad skinka, pesto, ost och ruccola, drack äppelmust till och sedan kaffe på maten.

På vägen hem stannade vi i Röttle By strax innan Gränna. Hade läst om ett vattenfall där som jag gärna ville se.
Vattenfallet var verkligen fint att se, häftigt med allt vatten som vräker sig ned. På medeltiden fanns det flera kvarnar här vid vattenfallet. Två kvarnar finns fortfarande kvar, Jerusalems kvarn och Rasmus kvarn.
Jag sprang omkring och tog bilder, njöt också av naturen och hela upplevelsen. Här är sambo Jens på en liten bro nedanför vattenfallet.
Jättekul och häftigt att få se, höra och uppleva vattenfallet i Röttle by. Det var också en fin promenadslinga i området med informationstavlor om byn och vattenfallet. En härligt utflykt!
När vi kom hem längtade jag ut till trädgården. Började med en stor kopp te på altanen, sedan körde jag ut lite kompost i rabatterna. Satt en stund i solen sedan (fick sällskap av Jens) innan det blev lite kallt och dags att gå in. 

Inga kommentarer: