01 mars 2022

Lite av varje

Plockade in några kvistar från vildäppelträdet för ett tag sedan och nu börjar det blomma. Längtar efter att börja "påta" i trädgården snart, kanske kan vi tömma komposten när jag kommit hem från min resa. Ska sätta mina fem tomatfrön när jag kommit hem, det är det enda jag ska förodla inomhus i år.

Har haft några riktigt fina dagar nu med sol och blå himmel. Så skönt att vara ledig och kunna njuta av det fina vädret. Går oftast en motionsrunda på c:a 1 timma varje dag när jag är ledig. Bilden ovan är från gårdagens runda.

Har varit hos min frisör Mirre idag och klippt mig. Klipper mej ungefär var sjätte vecka, slingar håret var tredje klippning. Ja, det blev två lite egotrippade selfies idag ;)

Kanske blir det inget mer bloggande nu förrän jag är hemma igen efter Göteborg - Träslövsläge-resan. Lite oklart när jag åker hem, vi får se när det blir. Känns bra att allt inte är så förutbestämt och planerat, tycker om min frihet, att ta dagen som den kommer. Det jag vet är att jag reser på fredag kl. 12.45.

Fick tidningen Femina idag och läste ett citat i en intervju av årets inspiratör Feminista 2022 - "Det är upp till dig själv att göra det bästa av ditt liv och ibland måste man pröva för att inte ångra sig och bli bitter. Våga i ditt enda liv". Inte bara att sitta hemma och gnälla och klaga alltså, gör något kul varje dag och våga något nytt åtminstone varje vecka =) Om man som jag kan tycka att det är läskigt att våga, att göra sådant jag aldrig gjort tidigare då kan man tänka myrsteg, det måste inte vara en jättestor förändring, börja smått i det lilla, ett litet myrsteg leder till nästa lilla myrsteg. Det viktiga är ändå att utmana sig själv lite ibland för att växa, utvecklas och känna att jag lever. Att utmana sig själv betyder inte alltid att prova nytt, det kan också innebära att våga säga nej. Kanske säga nej tack till sådant som inte tillför något längre eller att sätta gränser för dig själv och andra. Så tänker jag =) Det blev en lång utläggning apropå ett citat från Femina idag.

Ha det så bra allesammans! 

Inga kommentarer: