13 mars 2022

Här kommer resten av dagarna från resan

Här kommer en bild som Arwid tagit när Lo och jag räfsade löv i trädgården. Jättekul att vara i trädgården tillsammans. 
Lo och jag har lekt massor med Duplo. Vi börjar med att bygga en lekplats och sedan leker vi med alla Duplo-gubbarna där. Ja, det går att leka hur mycket som helst och nästan vad som helst. Vi har också målat med vattenfärg, lekt med dockskåpet, lekt med dockor och gosedjuren.

Ibland behöver farmor ta en paus i soffan
En av dagarna åkte vi till Träslöv Trädgård, köpte frö, jord och några nya blomkrukor. När vi kom hem hjälptes Lo och jag åt att sätta frö av solros, ärter och purjolök i små krukor. Arwid och Lotta planterade om några krukväxter. Vi höll på med allt detta på köksbordet och det blev lite jord här och där men så mysigt och härligt att fixa och greja tillsammans. Det kändes som ett levande kök där man gör saker, pysslar och fixar tillsammans. Jättekul =)

En annan dag åt Arwid, Lotta och jag lunch på Spiseriet på Johnssons Gård. Vi åt dagens fisk med liten rostad rödkål med rökta hasselnötter och getfärskost. Mycket god lunch i mysig miljö med trevlig personal.
På Johnssond Gård finns förutom Spiseriet även små mysiga butiker bl.a. Verkstan med handdrejad keramik där jag köpte en liten vas.
En annan dag åkte Arwid, Lo och jag till Brukstorget i Varberg där det finns flera butiker, restauranger och caféer. Där köpte jag mej en stor och fin tekopp i handdrejad keramik. Kanske visar jag bild på dessa keramik-alster framöver. Vi köpte också med oss varsin god kaka hem till eftermiddags-mellis.
Har haft fina, glada och innehållsrika dagar tillsammans, både i Göteborg och Träslövsläge.

Och så kom sista kvällen. Arwid, Lo och jag gick en promenad till fina stranden vid havet i solnedgången. (Det är inte Arwids och Lottas hus som syns i bakgrunden. Alldeles intill huset som syns på bild, finns en liten tomt/arrende till salu för 4 500 000, bara några steg från havet. Ja, man kan ju drömma i alla fall.) Den här bilden är tagen av Arwid
 
Det var en ljuvligt vacker solnedgång! Vilken fin sista kväll vid havet!
På stranden vid havet i solnedgången tillsammans med de här två finaste fina. Ett fint minne från sista kvällen! Sedan promenad hemåt, kvällsmat och sedan dags för Lo att sova. Resten av kvällen satt Arwid och jag i soffan och pratade, Lotta hade praktik-kvälls-pass på BB Varbergs sjukhus.
På torsdagen var det dags för mej att resa hemåt. Arwid skjutsade mej till stationen i Varberg vid 10-tiden. Därifrån åkte jag tåg med Hallandstrafiken till Göteborg sedan vidare med buss hem till Mjölby där Jens mötte mig vid kl. 16.00.

Inga kommentarer: