27 mars 2022

Lite av varje om det mesta

Idag gick jag promenad med vännen Maria hemma hos henne på förmiddagen. En lång härlig vårpromenad som avslutades med var sitt glas vatten ute på Marias altan. Härligt att lyssna på Marias kloka ord om livet och allt vad det innebär.

I eftermiddag och även igår eftermiddag var jag i trädgården. Igår klippte jag ned kaprifol, idag fick äppelträden kogödsel. Härligt med trädgårdsarbete men också härligt att sedan njuta av trädgården och allt vackert. Om ungefär tre månader ser det ut som på bilden ovan här hemma. Bilden är från juni 2019

Har pratat med mellansyrran i telefonen idag. Snart ska vi ses och göra en spännande utflykt tillsammans. Har också pratat videosamtal med Arwid och Lo, sedan telefonsamtal med Adam. Dessa samtal ger mej enormt mycket glädje och energi.
Blåsippebild ovan tagen med kameran i mobilen
Adam berättade att han jobbar hemifrån nu i tre veckor eftersom hans arbetsplats ska flytta in i nya lokaler snart. I tisdags fick de se sin nya arbetsplats och Adam skickade några bilder därifrån. Här i hörnan ska Adam sitta och jobba sedan, med utsikt över (nästan) hela Göteborg. Det ser fantastiskt fint ut! Vilka fönster och vilken utsikt! 
Om du följer länk HÄR ser man hur arbetsplatsen ser ut utifrån. Det som också blir bra för Adam med de nya lokalerna är att det blir kortare restid för honom, det blir närmare till jobbet.
Adam jobbar på Cowi i Göteborg sedan 2017 då han blev klar med sin utbildning på Chalmers. Lite svårt för mig att förstå vad han jobbar med exakt, men jag har förstått att det handlar om byggnaders hållfasthet. Härligt att han kommer att få jobba i så fina lokaler snart.
Om ni undrar vad Arwid jobbar med kan jag berätta att han har eget företag sedan mars 2020. Företaget heter Abcon AB och jobbar med konsultverksamhet inom IT, verksamhetsutveckling m.m. Företaget har gått bra direkt från start, tror att det svåra kan vara att inte jobba för mycket, att hålla det på en rimlig nivå. (Det finns ingen hemsida att länka till.) Arwid pluggade ekonomi/juridik/logistik på Handelshögskolan i Göteborg och blev färdig med sin utbildning 2015.
Jag är en mycket stolt mamma till mina välutbildade söner med bra arbete. Men.. framför allt är jag stolt över att de är just dem de är - fina, kloka, snälla, trevliga, roliga, smarta, händiga, bra på matlagning och bakning, m.m., m.m. Arwid och Adam är mina bästa förebilder! 

Inga kommentarer: