12 mars 2022

I måndags

Härligt att vakna i gästrummet måndag morgon. Mysigt att äta frukost med Arwid och Lo (Lotta var i Göteborg pga sin utbildning, studiebesök på Reproduktionsmedicinska mottagningen den här dagen). Lo var på förskolan 8 - 14, Arwid jobbade hos Derome på förmiddagen.

Jag hade alltså lite egentid, var ute i trädgården i solen. Det här vackra gräset växer vid uteplatsen.
 

Vilket härligt solljus! Jag satt i solskenet på altanen och solen värmde så skönt. Gick också omkring i trädgården som är så fin. Här trivs jag =)

Sedan gick jag en promenad till havet och hamnen i Träslövsläge. Arwid och jag hade bestämt att ses vid 12.30 utanför Joels Brygga där vi lunchade. 
Efter lunch gick Arwid och jag till naturreservatet vid Gamla Köpstad. Vacker, lite karg och stenig natur vid havet. Det var helt underbart vackert där och vilket ljus, magiskt vackert.
Arwid behövde gå tillbaka till bilen vid Joels Brygga för att åka och hämta Lo. Jag stannade kvar och bara njöt av naturen och ljuset.
Jag tog en massa bilder, satt i solens värme, tittade ut över havet som låg alldeles stilla idag. Tack Arwid för att du visade denna vackra plats!

I det här starka solljuset var det kameran i mobiltelefonen som fungerade bäst. Det var lite svårt att slita sig härifrån men jag längtade efter Lo förstås och fick en härlig promenad hem till huset.
Tog några bilder när jag gick promenaden hemåt.
Fina fiskebodar vid hamnen
Husen vid havet i Träslövsläge hamn
På eftermiddagen var Arwid, Lo och jag i trädgården. Vi räfsade, fixade och lekte. Sedan lek inne innan det var läggdags för Lo. Senare på kvällen satt vi i soffan, pratade, drack te och tittade på ett avsnitt av "Husdrömmar". 
Nu ska jag ut på en stavgångsrunda i fina vädret. Resten av dagen blir det lite "hemmafixande", ska sätta tomatfrön i krukor, starta igång Bokashin, städa badrum x 2.
Ha en fin  helg allesammans!

Inga kommentarer: