20 mars 2022

Vårsol och vårvärme

Idag tog jag med fröpåsar, papper, penna, en stor kopp te, gick ut och slog mig ned vid odlingslådorna där vi har en utemöbel med bord och stolar. Tänkte att det är bra att planera för sådd och odlingar innan det är dags att börja. Jag ritade in odlingslådorna på papper och skrev ned vad som ska sås och odlas var. Känner mig nöjd! 

Supergott med ICA:s gröna tepåse-te med citronsmak i min favvo-kopp från Varberg =)


Kan man vara annat än nöjd och glad när man kan sitta ute, dricka te och planera inför odlingssäsongen! 
Sedan blir man bara ännu gladare när Lotta skickar den här fina bilden. Vilken söt och cool liten tjej! Lotta berättade också att Adam är hos dem i helgen och hjälper till att göra gäststuga och arbetsrum i förrådet bakom garaget. Om 4 veckor är jag där, kanske får jag bo i nya gäststugan då. 
När Maria och jag gick promenad i fredags kväll hittade vi blåsippor. Blir alltid lika glad för dessa små fina vårtecken. Tack små blåsippor för att ni trotsar dessa kyliga mars-nätter och tittar fram bland torra löv, precis som vanligt, varje vår.

Inga kommentarer: