10 mars 2022

Resa bort och komma hem

Nu är jag hemma igen efter min resa till Göteborg och Träslövsläge. Lite trött är jag efter hemresan men fylld av fina och roliga upplevelser. Resan hem idag tog sex timmar från dörr till dörr.
I fredags (4 mars) åkte jag buss till Göteborg. Kom fram vid halvfem-tiden och Adam mötte mej vid bussen. Vi tog vagnen hem till Adam och stannade i några butiker, köpte surdegsbröd bl.a. Vi lagade mat hemma hos Adam på kvällen. Efter maten gick vi en kvällspromenad i området där Adam bor, när vi kom hem igen drack vi te och åt Adams hembakade supergoda choklad-kladdkaka. Sedan sov jag gott i Adams soffa på natten. Mysigt att vakna där lördag morgon, dricka morgonkaffe och läsa GP.
Härligt att vakna hemma hos Adam och göra morgonkaffe i köket. I lördags var vi på Världskulturmuséet som var väldigt intressant och kul. Min barndomsvän Maria med mannen Mats kom dit och vi lunchade tillsammans med dem på muséet. Sedan gick vi tillsammans med dem in mot staden. Adam och jag fortsatte sedan själva mot NK, Åhléns och Nordstan för lite shopping. Härligt att uppleva lite storstadsliv =)
På lördag-kvällen fixade vi god middag hemma hos Adam. Så kul och mysigt att vara tillsammans, uppleva storstaden, träffa barndomsvän och framför allt att vara tillsammans  i Adams fina och mysiga lägenhet.
 
På söndagen var vi på Universeum tillsammans med Arwid, Lotta och Lo. Mer om det och övriga dagar i nästa blogg-inlägg.

Inga kommentarer: