18 juli 2022

Dagsform

Började dagen med en resa till Hulje återvinning, känns som jag är där varje vecka nu. Jag rensar bland mina saker och det blir en hel del som kan lämnas på återvinningen samt det vanliga med pappersförpackningar, tidningar, plast och sådant. När jag kom hem skördade jag några pyttesmå rödbetor. Det räckte i alla fall till att göra rödbets- och tomatsoppa till lunch, recept finns HÄR. Efter lunch tog jag hand om en stor mängd post, sedan dagens yoga-pass och därefter dagens trädgårds-pass. Har också pratat länge i telefonen med äldsta syrran, med Adam och Arwid. Ikväll åt jag rester från gårdagens middag och därefter en kopp te gjort på Pukka Night. Känns som att dagarna bara försvinner, men jag får samtidigt en hel del gjort. Behöver inte vila lika mycket som tidigare, mår något lite bättre i kroppen för varje dag men sorgen och saknaden gör mig sällskap.

I morgon är det tisdag igen, det innebär att jag och övriga pensionärer åker och handlar ;) Det är också sophämtningsdag, har tänkt att rengöra soptunnan sedan, efter tömning.

Igår lyssnade jag på Oscar Magnussons sommarprat, kan verkligen rekommendera er att lyssna på det. Länkar till sommar-pratet HÄR.  

Nu ska jag dricka mitt te, läsa Femina och Hus & Hem som kom med posten idag.

Hoppas att ni alla njuter av sommaren och att ni tar hand om Er själva och varandra på absolut bästa sätt. 

Inga kommentarer: