22 juli 2022

Förvånar mig själv

Idag tvätt-, städ- och putsa-fönster-dag. Hade rester kvar av gårdagens tomatsoppa till lunch, lika god idag. Ikväll åt jag grönsaker-och-rotfrukter som tillagats i ugnen, d.v.s. egen-odlad potatis och lök samt morötter och zucchini, till detta åt jag några skivor stekt halloumi, en klick tzatziki och en näve körsbärstomater. Jag slutar inte att förvåna mig själv i köket, maten smakade bra.

Känns bra att jag har lite mer energi och börjar likna mej själv igen. Jag blir ju inte exakt den jag var innan eftersom jag har nya erfarenheter och upplevelser med mig som jag helst hade varit utan. Men... efter den svåra tiden fortsätter mitt liv, fast på ett annat sätt än vad jag hade tänkt och trott. Jag vet inte riktigt hur det kommer att bli men jag känner mig ganska trygg ändå trots en viss nivå av ovisshet.

Hoppas att ni allesammas har en fin fredags-kväll!

Bilden är tagen i juli 2021   

Inga kommentarer: