10 juli 2022

Time-out

Här är en bild från juli förra sommaren, när Arwid, Lotta och Lo var och hälsade på. 

Nu känns det som jag levt i ett slags retreat här hemma. Tystnad, stillhet, lugn, ro och vila har varit läkande, som att ta time-out från det som varit och ladda energi inför framtiden. Jag har inte varit helt tyst eftersom  jag pratat i telefonen ibland, svarar också på meddelande, åker och handlar, fixar i trädgården, lagar mat osv, är inte helt avskild från omvärlden. Önskar nu att jag ska fortsätta läka, vill så hemskt gärna umgås med Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva samt övriga "nära och kära".  Känner att jag blir lite piggare för varje dag och det är jag väldigt glad och tacksam över, jag var till en början helt maktlöst trött och oföretagsam. Jag vill verkligen inte fortsätta leva i retreat, det är bara tillfälligt nu när kropp och själ behöver återhämtning. Snart är jag tillbaka! 

Nu ska jag fixa mej lite middag. Adam tipsade om det här receptet på krämig pasta med halloumi och tomat. Har skördat egen vitlök idag som ska vara i med i tillagningen.

Hoppas att ni alla mår bra, att ni tar hand om Er själva och varandra. Min önskan är att vi alla lever våra liv i kärlek och ödmjukhet, att vi gör vårt bästa och tar tillvara på det LIV vi fått. Ha nu en fin söndagskväll!  

Inga kommentarer: