28 juli 2022

Glädje och sorg ingår i livet

Denna vecka har varit både glädje och sorg. Glädje att få vara tillsammans med Arwid och Adam. De kom i måndags kväll, Arwid åkte hem igår men Adam är kvar. 

I tisdags tog vi avsked av Jens, en fantastiskt fin, ljus och vacker stund men sorgligt förstås. Det var den super-duktiga Ingela Svensson som höll avskeds-ceremonin i Ljusets kapell. Hon sjöng också några sånger ackompanjerad av Robin Carlsson på gitarr. Fantastiskt fint och vackert! Jag har funderat lite över om jag ska visa en bild från Ljusets kapell och kommit fram till att jag vill visa bilden. Varför skulle jag inte göra det? Att ta avsked är en del av livet, det ingår i livet.

Tack för alla år vi fick tillsammans, du finns kvar i mitt hjärta.

I onsdags åt Arwid, Adam och jag lunch på "Open new doors" i Sya. Satt ute under ett stort körsbärsträd när vi åt. Efter lunch tog vi kaffe på maten hemma hos mig och sedan var det dags för Arwid att åka hem till sin familj. Adam stannar kvar här några dagar =)

På eftermiddagen åkte Adam och jag iväg på en liten utflykt till Vreta Kloster och Bergs slussar.

Inte svårt att ta fina bilder bland vildvin och ruiner
Det gäller bara att hitta rätt fokus
Vi gick in i kyrkan också
Sedan åkte vi mot Bergs Slussar

Adam

Sedan åkte vi hemåt och fixade middag som smakade extra underbart gott. Kul att hjälpas åt med matlagningen =)


Idag åkte Adam och jag till Övralid. Vi började med en timmas guidad visning i huset där Verner von Heidenstam bodde.

Verner hade ett mycket vackert hem, här är ett av gästrummen.


Efter den guidade visningen åt vi lunch i "Farfars-stugan" som ligger alldeles intill. Sedan gick vi en naturstig i området, det var ganska kuperat och svettigt. När vi kom tillbaka tog vi en kaffe och en äppelmust i farfars-stugan och sedan åkte vi hem via ICA.
Nu lite relax och sedan ska vi fixa middag, ikväll blir det Adams kyckling-gryta.

Inga kommentarer: