17 juli 2022

Mod och styrka

Tog dessa bilder med kameran i mobilen, när jag gick promenad tillsammans med vännen Maria igår förmiddag. I morse efter frukost gjorde jag müsli men egentligen är det en Granola eftersom jag rostar ingredienserna i ugnen tillsammans med lite honung och kokosolja. Har sedan rensat ogräs utmed gärdesgården vid garage-infarten. Har också rensat lite i mina saker, det blir en tur till Hulje återvinning i morgon igen.
För att få lite struktur på dagarna skriver jag ned vad jag behöver göra, skriver också ned förslag på lunch och middag, är noga med mat och mellanmål. Är också noga med att ta paus med vila på dagarna. Har återupptagit mina dagliga yoga-pass, vilket är läkande för både kropp och själ. Ja, jag gör vad jag kan för att leva så bra som möjligt. Livet har förändrats och min tillvaro kommer att förändras ytterligare men jag lever och försöker göra mitt bästa med det liv jag har.   

Kan inte låta bli att visa den här härliga bilden som Arwid skickade igår. Lottas bror, till höger i bild, har fyllt 40 år, som present fick han att tillsammans med Arwid klättra på stege upp i den 127 meter höga masten (antenn-torn) i Grimeton utanför Varberg. Känner respekt för deras mod och mentala styrka! Grimeton Radiostation finns på UNESCOS:s världsarvslista. 

Inga kommentarer: