08 juli 2022

Tacksam över att livet fortsätter

Igår åkte Adam hem till sig i Göteborg, det blev tomt och tyst förstås men jag är glad och tacksam för den tid han var här. 

Arwid tipsade mej om ett podd-avsnitt som jag lyssnade på idag. Det handlade om hur man kan hitta mening i meningslösa händelser. Det var coachen och föreläsaren Christer Olsson som berättade om situationen då hans fru plötsligt gick bort och hur han hittat mening efter denna meningslösa händelse. Han pratade också om tacksamhet över att få leva livet levande. Podd-avsnittet finns i "Framgångspodden", avsnitt 556. Satt ute på altanen i solstol efter lunch och lyssnade. Det känns läkande att lyssna på andra som gått igenom traumatiska händelser med sorg och kommit vidare.

För övrigt försöker jag återhämta mig så mycket jag bara kan, d.v.s. vila, äta, sköta hus, hem och trädgård i långsamt tempo, åka och handla, vila, vila, vila och vila. Pratar i telefonen ibland, får fina meddelanden och bilder skickade till mig, även brev/kort med posten och blommor med blomster-bud. Jag känner stöd och kärlek från alla Er som på olika sätt hör av sig till mig och tänker på mig. Ni är alla lika mycket värda 💗 Tack!

Inga kommentarer: