11 juli 2022

Idag promenad och fönsterputs

Hej alla! Dagens foto är från april - maj när jag var hos Arwid med familj, när vi väntade på att lilla Tuva skulle födas. Det var en härlig tid! 
I morse vid 9.30 kom vännen Maria hit och vi gick en promenad tillsammans, sedan var sitt glas vatten på min altan. Härligt med promenad, sällskap och prat. Maria plockade en bukett rosor i min trädgård innan hon åkte hem.
Efter promenaden ringde jag några telefonsamtal vilket är en del av allt "praktiskt" som behöver göras nu. Det känns stressande att inte ha total kontroll över allt det "praktiska" men det är så det är nu. Får träna på att släppa stressen över att inte ha den kontroll som jag skulle önska, komma till ro med att allt inte kan lösas direkt här och nu, allt har sin tid i den här processen. Det absolut sämsta jag kan göra är att oroa mig för framtiden, jag vet att allt kommer att ordna sig.  
Efter lunch dags för vila, sedan fönsterputs i "arbetsrummet". När jag putsade fönster lyssnade jag på Emma Hambergs sommarprat om livet och döden. Hon pratade om det jag behövde höra, bl.a. att hon varit med om liknande situation som den jag upplevt. Hon berättade om hur "zebran" galopperat in i hennes liv och bitit tag i den varma trygga mattan som hon byggt sitt liv på, "zebran" bet tag i mattan och drog undan den.  
Nu har jag vilat och bloggat efter fönsterputsandet. Kanske blir det mer fönsterputs? Kanske tar jag en sväng med bilen? Kanske en runda i trädgården? Kanske läsa bok? 

När jag tog de här bilderna i slutet av april/början av maj hade jag ingen aning om hur allt skulle förändras, var lyckligt ovetande.
Är obeskrivligt tacksam över att jag får leva livet vidare, att jag är frisk, att jag har min fina familj och alla vänner. TACK!

Inga kommentarer: