11 juli 2023

Trädgårdar

Innan jag gick iväg på min motionsrunda idag tog jag några bilder i Arwids och Lottas trädgård. Dahlian verkas trivas och ha det bra, har skämt bort den lite med att vattna med vätskan från Bokashi-komposten.
Underbara rosa dahlior, verkar trivas i krukorna på södersidan av huset.
Så roligt att mina gamla krukor används och fått så fint innehåll. 
 
Detta är väl ändå trädgårdens absoluta primadonna, helt överdådigt, enastående vacker och maffig.
Denna vackra rosa hortensia har fått finaste platsen vid entrén där den verkar trivas utomordentligt bra. Jo, den har också fått en skvätt av Bokashi-vätskan.

Tror att solrosen tänker slå ut i blom vilken dag som helst.
En fin, djupt röd klematis lutar sig mot planket i förmiddags-solen.
När jag gick dagens promenad valde jag att gå bland husen i den gamla delen av Träslövsläge. Roligt att se alla hus och trädgårdar. Här tog jag bild på en grind som jag tyckte var fin.
När jag såg det här fina i en trädgård var jag bara tvungen att stanna och ta en bild. Det ser ut som en miniatyr av gamla Träslövsläge.
Gatorna i gamla "Läjet" har så fina namn som exv. Skepparvägen, Båtsmansvägen, Styrmansvägen, Sjömansvägen, Fiskaregatan, Jungmansvägen.
Vilken fin liten gränd mellan husen, röda små stugor och stockrosor, vilken idyll. Går man några meter framåt ser man havet
Efter lite mer än en timmas promenad är jag tillbaka där jag började, i Arwids och Lottas trädgård.
Det var en fin och härlig motions-promenad idag. Kul att gå omkring bland alla fina hus och trädgårdar i den gamla delen av "Läjet".
Nu är det dags att fixa lunch. Kanske tar jag cykeln till Biblioteket sedan, har läst ut en bok som ska lämnas och en reserverad bok ska hämtas.
Ha det bra allesammans och hoppas att ni också kan njuta av fina sommaren!

Inga kommentarer: