31 juli 2023

Maria hälsar på

Igår kom vännen Maria och hälsade på =) Vi hade en härlig heldag tillsammans och vilken tur med vädret, strålande sol hela dagen. När jag hade visat hus, trädgård, mitt sommarboende och Maria hade hälsat på Arwid, Lo och Tuva (Lotta jobbade) gick vi en promenad mot havet och Joels Brygga där vi åt lunch. Vi satt ute i solen och åt sej, färsk potatis, goda grönskaker och sandefjordsås, till maten drack vi iskallt kran-vatten, allt smakade ljuvligt, som vanligt.

Här är jag på restaurang "Joels Brygga". Bilden tagen av Maria. Vilken underbart härlig sommardag.
Maria tar en massa fina bilder på omgivningarna vid restaurangen. Sol, himmel, hav, fiskebodar och båtar, mer sommar-känsla kan det knappast bli.
Efter den goda lunchen promenerade vi utmed havet och gick tillbaka hem. Maria lånade en av Lottas cyklar och sedan begav vi oss mot Varberg på cykel. Vi cyklade vägen som går utmed havet. Vi stannade en stund i Apelviken där Maria tog den här fina bilden bl.a. Vi fortsatte cykelturen förbi Varbergs fästning och in mot centrum.
Framme i Varberg gick vi till Gästis där vi fikade på den mysiga innergården. Den här bilden är tagen av Maria.
 

Efter fikat cyklade vi och tittade på området och huset där jag ska bo. Sedan cyklade vi hemåt utmed havet. Jag värmde pajerna som jag gjorde igår, fixade sallad och sedan åt vi allesammans i Arwids och Lottas uterum. När Arwid och Lotta nattade barn drack Maria och jag te. Sedan kom Marias kompis Lotta och hämtade henne. Idag åker de hem till Mjölby och Kisa. TACK för trevligt besök, ett fint sommarminne att spara!

Inga kommentarer: