02 juli 2023

Förändringens vindar

Friska vindar idag när jag gick min motionsrunda, härligt att känna vindens kraft och höra ljudet från ett brusande hav.

Ja, som sagt, det var och är fortfarande riktigt blåsigt idag. När jag tittade ut över havet idag funderade jag på om det kanske är så att förändringens vindar fått mej att blåsa ända hit? Jag kom att tänka på ett ordspråk jag läst någonstans - när förändringens vindar blåser finns det de som bygger vindskydd och det finns de som hissar segel. Inget av alternativen är väl varken rätt eller fel men det känns som jag fördes hit av att hissa segel när möjlighet gavs. Hade jag i stället byggt vindskydd, då hade jag blivit kvar i Mjölby och det hade inte varit bra för mej.
I morgon åker jag iväg med bilen till Ärlebo Bil här i Varberg och lämnar den där. Det har varit en fin och bra bil men nu ska det bli skönt att sälja den. Här i Varberg kommer jag förhoppningsvis klara mej utan bil. Det är mycket enklare att ta sig fram på elcykeln här, dessutom får jag motion och en massa frisk luft =)
På tisdag reser Arwid, Lotta och barnen iväg på en semester-tripp och blir borta lite mer än en vecka. Jag hoppas att sol och värme kommer tillbaka hit, skulle vara härligt med lata dagar på stranden, lyssna på poddar, läsa böcker, bada, osv.  

Det är  ganska ostadigt väder idag med ösregn, åska och ibland sol. Tror jag stannar kvar här inne i mitt lilla "sommar-boende" och gör ett yoga-pass nu.
Hoppas att alla ni blogg-besökare haft en fin helg! 
Kram till Er alla från Kerstin

Inga kommentarer: