05 november 2023

Äta lunch ute

Blev sugen på att äta lunch ute idag, gärna något mysigt ställe nära havet med fin utsikt. Satte mig cykeln och cyklade i en halvtimma ungefär innan jag hittade ett bra ställe. Här var det havsnära med fin utsikt. Det fanns många sittplatser att välja på, ingen trängsel här idag ;)
I ryggsäcken hade jag en termos med rykande varm majs-soppa och två goda ostmackor. Lagom mycket chili i soppan idag. 

När soppan och mackorna var uppätna var det bara att ta fram ytterligare en termos från ryggsäcken, en termos med underbart gott kaffe. Till kaffet en pytteliten hembakad biskvi som smakade helt gudomligt (om jag får säja det själv).

Ja, det är något speciellt med att äta utomhus, det smakar alltid något alldeles extra. Mysigt att sitta på en klippa precis vid havet och äta.

Nu är jag inne i värmen, har precis pratat med Adam, han kommer hit till Varberg och "Läjet" om två veckor.

Hoppas att ni alla haft en fin Allhelgonahelg! Nu hoppas jag att ni får en fin november-vecka!

Kram till er allihop från Kerstin

Inga kommentarer: