27 november 2023

Dagsljus och solenergi

Vilka soliga, fina dagar vi haft. Skönt att komma ut i dagsljuset och kunna njuta av solen. Dagens bloggbilder tog jag igår när jag var ute på min motionsrunda.
 
Vilket härligt ljus över strand och hav. Det gäller att tanka massor av dagsljus och solenergi nu när vi är i den mörka årstiden. 

Satt en stund på stranden i solen som till och med värmde. Många var ute på promenad, några stannade en stund och kommenterade det fina vädret. Solen gör människor öppna och på bra humör =)
Idag kom jag ut på långpromenad redan vid 9-tiden. Gick den vanliga rundan förbi fästningen och tillbaka. När jag gick över Hästhagaberget på väg hem mötte jag Lottas mamma som var ute på en löptur =) Vi bestämde att de (Lottas mamma och pappa) kommer hem till mej på lite fika i morgon eftermiddag. På onsdag reser de hem till Linköping. Kul att vi hinner ses en stund!
När jag kom hem tog jag en välbehövlig dusch, sedan fixade jag lunch, berömde mig själv över att jag lyckas så bra i köket ;) Efter lunch läste jag lite i boken "Vi ses på andra sidan" skriven av Carina Nunstedt, som förlorade sin man i cancer i juni 2021. Bra läsning om hur måendet är efteråt, känner igen mej i det mesta hon skriver om. 
I eftermiddag blev det en cykeltur in till Varberg City och nu har jag landat här hemma igen.
Som vanligt är jag oerhört glad och tacksam över att jag är där jag är, jag trivs så helt otroligt jättebra här.

Har redan börjat adventsfixa lite här hemma. Är så glad över att den underbart fina ljusbågen passar så bra i mitt vardagsrumsfönster.
Det är min mellansyrras man och mellan-dotter som tillverkar den fina ljusbågen. Länkar till deras hemsida HÄR.

Hoppas att alla ni fina bloggbesökare har det så bra ni bara kan! 
Kram till Er alla från Kerstin

Inga kommentarer: