30 november 2023

Rapport från en nybliven vinter-cyklist

Redan sista november idag! Vad fort tiden går! November brukar ibland kännas grå och långtråkig men inte i år, dagarna bara swishar förbi. 

När jag hade jobbat klart igår cyklade jag hem i snö, tog det försiktigt och allt gick bra. I morse ringde min kollega lite före 7 och sa att hon kommer förbi och hämtar upp mej i bilen, hon sa att det hade snöat massor inatt och att cykelvägarna inte blivit plogade. Jag blev hämtad vid 7.15 och sedan hemskjutsad efter jobbet. Ja, jag fortsätter imponeras över all vänlighet och omtänksamhet. Hoppas jag kan ge tillbaka på något sätt.

Hade en supertrevlig eftermiddag i tisdags när Lottas föräldrar hälsade på. Jag bjöd på lite fika och vi satt och pratade en stund, jättemysigt och trevligt. Fick denna smarriga present av dem, en massa gott från Cloetta och två påsar te från Teboden i Linköping.

Idag läste jag ut den här boken, lånad på Bibblan. Så tråkigt att boken tog slut, hade velat läsa ännu mer. Tyckte så mycket om boken och kände igen mej i mycket av det hon skriver om. Bra läsning, speciellt för den som förlorat en nära anhörig.

I morgon är en arbetsdag 8 - 16 och jag har tänkt ta cykeln till och från jobbet. Känner att jag blivit en vinter-cyklist nu =) det har jag aldrig varit förut.

Har än så länge inget särskilt planerat i helgen men har laddat för ett saffrans-bak.

Hoppas att ni alla har det bra i era liv! Ta hand om er själva och varandra på absolut bästa sätt! Livet är skört så det gäller att njuta varje dag OCH att ta hand om sin hälsa på bästa sätt.

Inga kommentarer: