10 november 2023

Börjat jobba och cyklat i skitväder

Efter sju månaders jobb-ledighet har jag börjat jobba igen. Det känns lite som riv-start att börja med tre heldagar men samtidigt bra att komma in i jobbet direkt. Jag har också fått känna på hur det är att cykla i ösregn morgon och kväll, det är inte precis det bästa jag vet, men det går. Det känns i alla fall jättebra att jag har mitt pensionärs-jobb och att jag klarar att cykla i riktigt skitväder utan att klaga ;)
Min nya arbetsplats känns lugn, trevlig och harmonisk. Alla verkar vänliga och hjälpsamma. Jag är ju sedan tidigare bortskämd med att ha jobbat på två fantastiskt fina Vårdcentraler, i Mantorp och i Boxholm, så det känns väldigt tryggt att även min nya arbetsplats verkar bra.
Mitt jobb är som jag är van med sedan tidigare, att vaccinera på "löpande band", att vara vänlig och trevlig mot kunderna, dokumentera, o.s.v.
I morgon kommer min vän Maria G med tåget från Mölndal till Varberg. Vi börjar med en runda på Torget, kanske kollar i några butiker, luncha på stan, promenad till havet och fika hemma hos mej. Maria bor i Mölndal sedan många år men hon bodde i Mjölby som barn så vi är barndomsvänner. Tycker det är helt fantastiskt att vi lyckats hålla kontakten under alla dessa år.
Har inte hunnit vara ute och ta bilder, därför blev det några inomhusbilder i dagens blogg-inlägg.
Ha en superfin helg allesammans! Ta hand Er så bra ni kan! Kram till Er alla från Kerstin

Inga kommentarer: