07 november 2023

Ljus november

Som vanligt avslutade jag min motionsrunda med att gå omkring på stranden en stund.
 
Ett alldeles speciellt ljus är det här på stranden. Vackert med strand och hav, härligt att höra ljudet från vågorna.

Har blivit förtjust i tången som blåst upp på stranden. På avstånd ser all tång brun ut men kommer man nära ser man variation i färg och utseende.
Har googlat och kommit fram till att detta kan vara Karragentång. Den innehåller en massa nyttiga mineraler och vitaminer och smakar som en blandning av grönsak och skaldjur med stark smak av umami. Min nästa utmaning i livet är kanske att börja äta tång... det verkar ju vara helt otroligt nyttigt.    
Bloggerskan trivs vid havet =) som ni vet. Så skönt att jag är här, där jag är, att allt ordnat sig så helt otroligt jättebra, att jag är frisk och lever.   
På väg hem från dagens promenad plockade  jag lite naturmaterial till ljusdekorationen på bordet.
I morgon börjar arbetet med att vaccinera på Vårdcentralen i "Läjet". Första veckan jobbar jag onsdag, torsdag och fredag, sedan blir det ungefär två och en halv dag i veckan fram till mitten av december.
På lördag ska jag träffa vännen Maria G, som bor i Mölndal, antingen här i Varberg eller hemma hos henne. På söndag kommer Arwid och familjen hit.
Nu ska jag ta en promenad till staden och fixa några ärenden. Solen skiner och jag längtar ut igen. 
Hoppas att alla ni därute också har det bra! Kom ihåg att ta hand om er själva och varandra på absolut bästa sätt!

Inga kommentarer: