01 november 2023

Sol första dagen i november

Så härligt med en solig och fin dag idag. Vilken bra start på november, som brukar vara grå och mörk. 

Efter frukost tog jag cykeln till gården där man kan köpa ägg, fina bruna ägg.

Efter lunch gick jag min motionsrunda över Hästhagaberget, strandpromenaden till Varbergs fästning och tillbaka. Innan jag går hem gick jag på stranden vid Kusthotellet och vidare upp till Subbe Fyr. 

Här på bilden ovan ankaret vid badplatsen "Djupa Dräkt". Havet var ovanligt lugnt idag.

Vilket underbart ljus idag! Här är strandpromenaden nedanför Varbergs Fästning.
Nu är jag på väg upp till Subbe Fyr.
Satt på berget en stund, tankade massor av solenergi och tittade ut över havet. 
Gick fram till fyren och hälsade på.
Från fyren ser man Varbergs Fästning. Därborta gick jag förut.

Njuter av november-sol på höjden vid fyren. Helt fantastiskt att man kan ha det så här bra =)

Hoppas att alla ni bloggbesökare har det bra! Kram från Kerstin

Inga kommentarer: