12 april 2009

Alvastra, Omberg, ny spis och älskade barn

Hej! Idag blir det två inlägg. Vi åkte iväg en liten tur med bilen till Alvastra kloster och Omberg idag. Alvastra kloster grundades 1143 så, vi har gått omkring på historisk mark.


En groda satt i solen och värmde sig i Alvastra

Sedan åkte vi till Stocklycke hamn vid Omberg och åt goda mackor och kaffe som vi hade med oss. På Omberg fanns massor av blåsippor och även vitsippor.

Här är nya spisen hemma hos Ad. Det är ett lyft för hela köket med en ny spis. Ad tycker själv att det känns som en otrolig lyx med en ny och fin spis. "Grabbarna" som levererade och kopplade in spisen tyckte att den förra sladden var bland det värsta de någonsin hade sett.

I em kom Ar och hälsade på. Vi var ute på gården här hemma hos oss, fikade och pratade i solen. Jag är glad och tacksam över mina fina, underbara och kloka barn. Jag är en stolt mor.
Ikväll har Ia och jag motionerat med promenad på landet. När jag kom hem igen fanns det underbart god mat i köket. Hur bra kan man ha det?

Inga kommentarer: