27 april 2009

Här och nu

Penséerna växer och blommar på balkongen. Jag tycker om dem. Ingen är den andra lik. Häromdagen skrev jag om att vi ville bli vanliga människor och äga en utegrill. Ikväll åkte vi iväg för att göra vårt inköp men vi insåg att grillen inte kommer att få plats på balkongen samtidigt som vi är där. Så... det blev ingen grill.


På söndagmorgon tar vi våra väskor, går nedför trappan och nerför backen till järnvägsstationen och kliver på X2000 som tar oss till Köpenhamn. Som ni kanske vet är J invandrare från Danmark och är uppväxt i Köpenhamn. J ska visa Köpenhamn för mej och det ska bli så roligt. Häromdagen fick jag reda på att han inte är svensk medborgare heller.
Men... min danska sambo och jag håller på att intensivträna på att leva här och nu. Det innebär bl.a. att bara vara, att göra en sak i taget och inte tänka på en massa annat samtidigt. Det innebär också att inte skjuta upp en massa till framtiden utan leva här och nu.
Idag har jag köpt träningsbrallor. I morgonbitti ska jag få introduktion i en ny typ av träning. Jag kanske berättar mer om det en annan dag.
Jag hoppas att ni alla mina bloggläsare passar på att leva här och nu!

2 kommentarer:

promenader på landet sa...

Härligt med Danmark jag älskar det landet! Kram Ia

♥ Fyra årstider sa...

Du är ständigt på språng..så härligt med en resa och leva här och nu..det låter toppen.
Kram Lotta