19 april 2009

Närhet till naturen

Igårkväll tog jag en promenad i skogen. Skogen är underbar och där hämtar jag ny energi. Det var så vackert med alla blåsippor och vitsippor. Jag plockade en bukett till köksbordet.
Jag är tacksam för att vi bor så nära naturen och jag är också tacksam över att bara ha en 5-minuters promenad till pendeltåget då jag ska iväg till jobbet. Vi bor verkligen bra (det är bara en liten egen trädgård som saknas).Men, jag har läst att det är viktigt att uppskatta det jag har i stället för att gå omkring och sakna det jag inte har. I boken "Självkänsla nu" skriven av Mia Törnblom läser jag också att tacksamhet är den bästa medicinen mot självömkan. Men, det menas inte att man ska sluta sträva efter mer av utveckling, glädje och kärlek. Men, om vi inte uppskattar och känner tacksamhet över det vi har kommer vi aldrig att känna oss nöjda med det vi får.

1 kommentar:

promenader på landet sa...

Hej!
Om du går in och söker på Elsas hem så hittar du en webbshop du kommer älska!
Kram Ia