25 april 2009

Kungsträdgården och Mindfulness

I ett underbart vårvarmt och soligt Stockholm har "vi på jobbet" haft några fantastiska dagar tillsammans. I fredags hade vi föreläsning och introduktion i ämnet Mindfulness eller medveten närvaro. Jag har tidigare lovat en bild på föreläsaren här i bloggen. Men... jag tog inget kort på honom. Klicka på länken länken här och läs om Mindfulness och om vår föreläsare. Mindfulness
Det var mycket intressant att få lyssna till Ola Schenström som berättade om medveten närvaro, att vara uppmärksam på det som händer här och nu. Det gav mycket tankar och funderingar hos oss. "Mindfulness ger dig förmågan att rikta uppmärksamheten mot nuet och att vara avspänd och vaken inför det som sker nu. Du får lära dig att vara öppen och nyfiken och att du faktiskt inte redan ”vet” vad allt betyder och vad alla menar."
Hela resan blev väldigt lyckad. Buss och föreläsare kom i tid. Hotellet var bra. Vi har haft trevligt tillsammans. Jag känner mej glad och nöjd med resan.

När jag har varit bortrest och kommer hem skriver jag alltid här i bloggen att det är så underbart och fantastiskt att komma hem. Det känns verkligen underbart skönt, lugnt och harmoniskt att komma hem hit till vår gamla lägenhet.
Nu fixar J lite mat och jag sitter och bloggar =)
Sedan ska vi sitta på balkongen och äta och titta ut på allt det gröna.
Dagens bild är från Kungsträdgården i Stockholm där alla körsbärsträden blommar för fullt.

1 kommentar:

promenader på landet sa...

Hej!
Vad skönt att det har gått bra och att ni är nöjda! Vacker blogg-bild!
kramar Ia